Struktureret CV
Generelt opstilles meritter for de syv lægeroller kronologisk med seneste ansættelser øverst, og for meritter i rollerne samarbejder, leder og sundhedsfremmer, med angivelse af varighed.
Medicinsk ekspert
Ansættelser
Infektionsmedicinske afdelinger, andre intern medicinske afdelinger, mikrobiologiske afdelinger, udenlandske hospitaler, andre klinisk relevante afdelinger
Kommunikator
Mundtlige kommunikationsevner
Erfaring samlet indenfor mundtlig kommunikation såsom til kongresser/kurser, faglig undervisningserfaring (læger>plejepersonale>prægraduat> øvrige), anden undervisningserfaring ikke nødvendigvis faglig relateret
Skriftlige kommunikationsevner
Erfaring med udfærdigelse af skriftlig dokumentation, såsom instrukser/ guidelines, patientinformationer eller andre skriftlige opgaver
Samarbejder
- Deltagelse i samarbejdshverv, som fx tillidshverv, tværfaglige fora (samarbejdsudvalg, lokaludvalg), fagpolitiske organer, uddannelsesudvalg, ansvarsområder i det daglige arbejde som fx NIP – eller IT ansvarlig, bestyrelsesposter i videnskabelig organisation.
- Kurser indenfor ovenstående
Leder/ administrator/organisator
- Administrative hverv, som fx master i organisation, skemalægning, bestyrelsesarbejde på formandsniveau, klinisk vejlederfunktion, tutor, deltagelse i sikkerhedsarbejde, ansvar for planlægning af undervisning
- Deltagelse i kurser i ledelse og administration
Sundhedsfremmer
- Sundhedsfremmende hverv, som fx ulandsarbejde, arbejde i hjælpeorganisation (”mændenes hjem”, blå kors etc.), undervisning i sundhedsfremmende adfærd- rygestop, vægttab, sikker sex etc.
- Deltagelse i kurser i sundhedsfremme
Akademiker/forsker og underviser
Kompetencer erhvervet i videnskabeligt arbejde i prioriteret rækkefølge:
- Disputats
- PhD
- Videnskabelige artikler
- Kasuistikker
- Abstracts
- Foredrag
- Posters
- Udarbejdelse af protokol til videnskabeligt projekt/litteraturstudie
- Kvalitetssikringsarbejde (dokumenterbar)
- Deltagelse i forskningsrelaterede kurser med angivelse af arrangør
Professionel
Demonstrere målrettethed og engagement i egen læring. Kan uddybes i den motiverede ansøgning og ved ansættelsessamtalen. Oplysning om evt. faglig ajourføring via e-learning, med opnåede ECT points.
Interesse for det infektionsmedicinske speciale
- Aktiv deltagelse i videnskabeligt selskabsarbejde
- Medlemskab i specialerelevante foreninger
- Deltagelse i specialerelevante kurser
- Deltagelse i specialerelevante kongresser
- Deltagelse i andre kurser